Beszámoló

N4JS3 (4) beszámolója (15084 megtekintés)
szerkesztés alatt

Értékelés: 4*

Földrajzi elhelyezkedés, szállás: Hurghada, Egyiptom, Vörös-tenger

Téma: A beach, A gÜrÜgÜk Ês a szerbek, Busz

Utazás időpontja: 2010.08.16 - 2010.08.25

Ebben az évben a szűkösebb keretek miatt buszos utazást terveztünk, a biztos nyári klíma érdekében Görögországba. Mivel kevés beszámolót láttam a buszos élményekről és Olympic Beachről (valamint az Elli apartmanról), talán segít, ha megosztom a friss élményeket.

A busz a megbeszélt helyen, időben indult, profi sofőrökkel, szervezetten. Kulturált társaságot "fogtunk ki", így elviselhetően telt a 18-19 órányi utazás. Nekünk, mint frissen debütáló "buszosoknak", hiányzott a sok párna, fejtámla, amiről mások szemmel láthatóan előre gondoskodtak. A 3 kisfiam sem volt könnyű eset, de más hiányérzetünk nem volt.

ELLI: tényleg szépen fel van újítva, mosolygó tulajjal, az ő ízlésében. Valóban van benn légkondi, igaz, a konyhában és nem a szobában. Erre igazán csak az egyik este lett volna szükség (amikor épp sehol nem volt a tulaj), a többi éjjel kellemesen lehűlt. Az apartman belülről még akár igényesnek is mondható (új csempe, összeillő bútorok), kivéve a konyhát. A székek ingatagok és szedett-vedettek. Az 5 ágyas apartman felszereléséből hiányzott 3 lapos tányér, sok kis- és nagy kanál, 3 bögre (volt 2 db kb. cappucino-s méretben), és 4 kés. Ezeket bár azonnal pótolta a tulaj, ahogy kértem, nem túl nagyvonalú berendzés.. Volt 3 bazi nagy lábos, ezekhez 1 db elektromos főzőlap, ami nagyon lassan melegített. Tehát ellátni a családot, még ha nem is terveztem nagy főzőcskét, nem volt egyszerű (mikro, forraló vagy ilyesmi nem volt).

A fekvése egy részről valóban kellemes, mert közel van a központhoz, szép parkra néző ablakokkal (a fő frontja). Másrészt egy főbb útvonal mentén, ahol éjjel későig halatszik a mulatozás, majd reggel f8-8-kor már megy a kukásautó irdatlan zajt okozva. Maguk a görögök sem egy visszafogott népség, de az egész nyaralásra rányomta a bélyegét a szerb dömping. A nyaralók túlnyomó többsége szerb, éjjel is sokszor ordítoznak (persze, érezzék jól magukat, de köztük és a kukásautó között alig 5-6 óra nyugodt időszak van), valamint rendszeresen a tengerparton hagyták a szemetüket. Igaz, kuka sem volt sok a parton, de mi szépen visszavittük magunkkal - ha már úgyis naponta viszik...

További rossz tapasztalat: mindig bérlünk autót, hogy a homokon kívül az adott helyből is lássunk valamit. A Meteórák ezúttal mindenképp megérte. Ami miatt mégis rossz a tapasztalat: a helyi idegenvezető által beígért autó mégsem volt szabad, így nagy nehezen került elő egy másik lehetőség. Az erősen tört angolsággal folyt tárgyaláson az autóra jelezték a km limitet (700-800 km NO Problem!!), a No_full_insurance-t, és hogy természetsen odahozzák az apartmanhoz. Ehhez képest a férjem vitte vissza a kereskedőt, kifizetteték velünk a +60 km-t, és nekünk kellett visszavinni az autót. A +20 euró nem egy összeg, de ha azt nézzük, hogy a görög nyelvű szerződésben ez hol is van (mármint a + 0,3 euró/km), a no-problem, és hogy ezt meg sem említi, az fáj.

Összességében természetesen jól éreztük magunkat, a víz nagyon kellemes meleg volt, az időjárás miatt is megérte a nagyobb távolság. De sajnos mi a híres kedves görög mentalitásból nem sokat tapasztaltunk. A vendéglősök fapofák, unottak, az autóbérlős átvág, lehúz, az angolt alig-alig beszélik (németet sem) és a hely inkább egy szerb tömegstrand, mint egy görög atmoszférájú, idilli kis nyaralóhely.

Hozzászólások a beszámolóhoz

2012.07.14 15:00 Liki (1)
Mi is ugyanott nyaraltunk, ahol ti, ugyanabban a szobában.

Autóval mentünk, hogy kényelmesen, saját ütemünkben utazhassunk, ami szintén nagyon fárasztó, de megérte.

A Beachet a szerbek végett mi is nagyon koszosnak találtuk, éppen ezért Korinosig kb. 8 km elautóztunk a parton. Ott gyakorlatilag egyedül lehettünk. Ott kevés szemét volt, a víz is gyönyörűen tiszta. Valóban hangosak a szerbek, de számoltunk velük. Ráadásul udvariatlanok is. A közeli Tavernát néha meglátogattuk, ott 2 Euró 1 Gyros + víz+dinnye. Mi minden nap főztünk három gyermekünkre az egylapos rezsón, nem szoktunk luxushoz. Volt hogy napi kétszer is. Könnyebb egyszerűbb ételek elkészítésére nagyon is alkalmas. Le is írják, hogy csak főzőlap van, így vittünk minigrillt pizzához és melegszendvicshez. A fürdőszoba rettentően csúszott vizesen, de elviseltük. Az apartman szép, görög női ízlés szerinti (ezt el kell fogadni). Én pozitívan csalódtam, tágas otthonunk volt két hétig. Elli a tulajdonos pedig segítőkész, angolul és németül és magyarul is beszél kicsit, simán megértettük egymást. Éjjel a lakás hűvös, átjárja a levegő. A konyhai székek és bútorok nem rosszabbak, mint más apartmanokban szerintem. A lidl autóval 5 percre van, így aki azzal jött, kényelmes és olcsón tud főzni. Kb. 15 féle ételt készítettünk el rezsón probléma nélkül.

Nekem is az egyetlen problémám a a szerb gyarmatosítással van, mely az egész településre kiterjed és mely kapcsán a gyrost nem tzatzikivel, hanem alapból ketchuppal és mustárral próbálják adni. Hajnalban énekel a pópa lelkesen, szól a harang és tényleg jön a kukásautó. De lehetőségekhez mérten tényleg még csendes helynek tekinthető részen van. Egyszer Korinos után mentünk még ki a partra, ott egy nudista strandot találtunk egy csomó homo férfivel. Akik - le a kalappal előttük- nem konfrontálódtak, kedvesen befogadtak, nem bántottak, csak fürdőztek, mint máshol mások, meg még többet is mosolyogtak:-) Nem sokat ettünk étteremben, de akkor mindig kedvesek voltak és mosolygósak velünk. Mondjuk én azt vettem észre, ha mosolygunk, visszamosolyognak a világ bármely táján.
Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!